Google
 

Tuesday, July 28, 2009

4G15 Bolt On Turbo

36 comments:

  1. bp kos utk BOT utk 4g15?

    ReplyDelete
  2. kos utk bot 4g15 agak tinggi...utk barang sahaja dalam lingkungan rm2k-3k...

    ReplyDelete
  3. x de masalah kalau dipasang dengan betul cuma x boleh main boost tinggi sebab ketahanan blok tidak sama dengan ketahanan blok utk enjin turbo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam king...boleh suggested bengkel yang boleh buat BOT...area kl

      Delete
  4. salam...kat mana tarik inlet minyak pelincir masuk ke turbin?buat lubang atau dah ada lubang inlet tersedia...-org baru-.

    ReplyDelete
  5. amik dari sensor minyak itam pun leh..tp kalo nak kuat cari adaptor utk oil filter..

    ReplyDelete
  6. xboleh men boost tnggi xdek makne la pkai turbo~

    ReplyDelete
  7. nama pun bolt on turbo,kuasa yg dihasilkan lebih kurang 1.8 na.terpulang kepada selera masing2.

    ReplyDelete
  8. betul2..aku setuju..janji puas ati dgn usaha sendiri..lain la org yg kata tu ada keta power...hihi

    ReplyDelete
  9. bost 0.6..klo xtkar piston low compres agak2 bleh tahan xbro..skang ni main boost rndah lg,tp kete rase pickup jgak la.,

    ReplyDelete
  10. nak main gsr hrge skang da mkin mengarot..bot 1.5 ni pn da rase tebaik..cme bkan kategori hantam lg la

    ReplyDelete
  11. kalau main boost rendah masih selamat lagi untuk B.O.T. dan kita still dapat merasa perubahan kuasa enjin kita selepas B.o.T walaupun x setanding dengan enjin yang asalnya memang turbo...
    more money = more power

    harga halfcut mmg sgt mengarut terutama untuk halfcut mitsubishi dan honda.

    ReplyDelete
  12. 4G13 Turbo boost 1bar 200hp

    4G15 Turbo 265hp
    piston 76mm low comp rm3xx
    metal gasket 3.5mm
    cam WORK 288 degree, head pnp
    ARP head stud
    boost 1.5 daily ride

    4G15 Turbo 183whp 136KW 14psi boost 1bar(stock internal)
    turbo IHI VL7
    injectors 450cc
    fuel preasure regulator @ 4 bar
    stage 2 clutch set custom 150 whp+
    new O2 sensor-lambda
    Apexi safc 2 piggyback for ecu management

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq for sharing information... ;)

      Delete
    2. may i have u safc 2 sensor setting?

      Delete
    3. piston low com nk dpt kat mana?

      Delete
    4. Bos na tanye 4g13 bold on tebo na pkai piston ape ?

      Delete
  13. Kalau tuk enjin yang VDO punya ECU.. perlukah piggyback unit.

    ReplyDelete
  14. sori bro topik ni dah basi.tp aku nak komen gak.aku pn b.o.t.gak pikup ok
    boleh main dgn subaru.tp top memang babai la.nak tanye mana dapat piston tu
    sebab.piston toto agak tinggi untuk keta waja.kalau cp mahal skit.

    ReplyDelete
  15. Bengkel mana yg boleh buat bolt on turbo kt kereta wira?

    ReplyDelete
  16. Aku bru bot 4g13....gasket ape sesuai pkai?

    ReplyDelete
  17. 4g15 pakai turbo agak2 bape total cos dia.berminat nak maen turbo kecik2 je..jadi laa..and kt mane ade buat..area kl

    ReplyDelete
  18. Tumpang tnye, total untuk buat BOT dlm brpe?pastu kwan ad ckp yg Klau pkai bolt on turbo X bleh lenjan minyak sngt....Btul k?sbb pistol k? Klau tkar piston mslh slsai lah?

    ReplyDelete
  19. Saya sudah 4 tahun berkecimpung dlm BOt ni.. Hati msti mau tahan.. Masalah mmg banyak tp pengalaman mendewasakan.. Kos bikin susah mo ckp,mau tahu target smpai mana..
    Spnjang tahun 2015 sja,sudah angkat head 7kali.. Bermcmm2 gasket di cuba.. Last2 ecu pla punca preignition.. AFR sensor xCun.. Turbo sudah 6kali tukar rhf4 4biji,td04L 1bji,ar48 1bji..
    Head sudah 1kali ganti.. Ada barang yg dibeli tapi hasil kurang memuaskan.. Trpksa ganti lagi brg lain..
    Tapi sekarang hasilnya sangat memuaskan

    Kalau takut dilambung ombak,
    Jangan berumah ditepi pantai

    Ps,segala cerita adalah benar dan berdasarkan pengalaman sendiri dan tiada pengaruh cakap2 kedai kopi yang No action Talk only..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bos..sya pnye 4g15 stroker waja..piston 77mm..boleh bot trus ke bos dgn piston rata..agak2 bos tdo4 ckup utk digunakan x?..wayering guna jenis apa bos .mntk tunjuk ajr..nubis bos

      Delete
    2. 4g15 pkai piston 77mm? nipis sgt dindig blok tu. nti kn xpsal2 kne agkat enjin. ckup stakat pkai 76mm klau nk slamat. better bro setle kn risiko yg tu dlu

      Delete
    3. Nk kene tukar blok plak bos.sbb da bore 77mm.ingt nk try yg skng ni je smpi enjin pecah..hehe

      Delete
  20. Saya sudah 4 tahun berkecimpung dlm BOt ni.. Hati msti mau tahan.. Masalah mmg banyak tp pengalaman mendewasakan.. Kos bikin susah mo ckp,mau tahu target smpai mana..
    Spnjang tahun 2015 sja,sudah angkat head 7kali.. Bermcmm2 gasket di cuba.. Last2 ecu pla punca preignition.. AFR sensor xCun.. Turbo sudah 6kali tukar rhf4 4biji,td04L 1bji,ar48 1bji..
    Head sudah 1kali ganti.. Ada barang yg dibeli tapi hasil kurang memuaskan.. Trpksa ganti lagi brg lain..
    Tapi sekarang hasilnya sangat memuaskan

    Kalau takut dilambung ombak,
    Jangan berumah ditepi pantai

    Ps,segala cerita adalah benar dan berdasarkan pengalaman sendiri dan tiada pengaruh cakap2 kedai kopi yang No action Talk only..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bos.. nk tya la.. kat mana boleh bikin B.O.T ni, nk try sbb member kata mmg berbaloi kalau buat pada wira.. halfcut harga mcm emas.. tak termampu..

      Delete
    2. Salam bos.. nk tya la.. kat mana boleh bikin B.O.T ni, nk try sbb member kata mmg berbaloi kalau buat pada wira.. halfcut harga mcm emas.. tak termampu..

      Delete
    3. Err..nape xde yg suggest...sy Pon berminat gak ni

      Delete
  21. org kate piston kncil l2s trbo boleh masuk di wira 1.5 untk bt b.o.trbo..btul ke..ke kene pkai piston y mcm mane?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh.boost kick in kt 1600rpm. Max pressure 0.7 bar je. Xyah tkut block pecah. Nk main anti-lag buat bypass kt intake tube lpas turbo bagi angin msuk sikit balik manifold

      Delete
    2. Boleh.boost kick in kt 1600rpm. Max pressure 0.7 bar je. Xyah tkut block pecah. Nk main anti-lag buat bypass kt intake tube lpas turbo bagi angin msuk sikit balik manifold

      Delete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click This Ad