kalau main boost rendah masih selamat lagi untuk B.O.T. dan kita still dapat merasa perubahan kuasa enjin kita selepas B.o.T walaupun x setanding dengan enjin yang asalnya memang turbo... more money = more power
harga halfcut mmg sgt mengarut terutama untuk halfcut mitsubishi dan honda.
sori bro topik ni dah basi.tp aku nak komen gak.aku pn b.o.t.gak pikup ok boleh main dgn subaru.tp top memang babai la.nak tanye mana dapat piston tu sebab.piston toto agak tinggi untuk keta waja.kalau cp mahal skit.
Tumpang tnye, total untuk buat BOT dlm brpe?pastu kwan ad ckp yg Klau pkai bolt on turbo X bleh lenjan minyak sngt....Btul k?sbb pistol k? Klau tkar piston mslh slsai lah?
Saya sudah 4 tahun berkecimpung dlm BOt ni.. Hati msti mau tahan.. Masalah mmg banyak tp pengalaman mendewasakan.. Kos bikin susah mo ckp,mau tahu target smpai mana.. Spnjang tahun 2015 sja,sudah angkat head 7kali.. Bermcmm2 gasket di cuba.. Last2 ecu pla punca preignition.. AFR sensor xCun.. Turbo sudah 6kali tukar rhf4 4biji,td04L 1bji,ar48 1bji.. Head sudah 1kali ganti.. Ada barang yg dibeli tapi hasil kurang memuaskan.. Trpksa ganti lagi brg lain.. Tapi sekarang hasilnya sangat memuaskan
Kalau takut dilambung ombak, Jangan berumah ditepi pantai
Ps,segala cerita adalah benar dan berdasarkan pengalaman sendiri dan tiada pengaruh cakap2 kedai kopi yang No action Talk only..
Saya sudah 4 tahun berkecimpung dlm BOt ni.. Hati msti mau tahan.. Masalah mmg banyak tp pengalaman mendewasakan.. Kos bikin susah mo ckp,mau tahu target smpai mana.. Spnjang tahun 2015 sja,sudah angkat head 7kali.. Bermcmm2 gasket di cuba.. Last2 ecu pla punca preignition.. AFR sensor xCun.. Turbo sudah 6kali tukar rhf4 4biji,td04L 1bji,ar48 1bji.. Head sudah 1kali ganti.. Ada barang yg dibeli tapi hasil kurang memuaskan.. Trpksa ganti lagi brg lain.. Tapi sekarang hasilnya sangat memuaskan
Kalau takut dilambung ombak, Jangan berumah ditepi pantai
Ps,segala cerita adalah benar dan berdasarkan pengalaman sendiri dan tiada pengaruh cakap2 kedai kopi yang No action Talk only..
Salam bos.. nk tya la.. kat mana boleh bikin B.O.T ni, nk try sbb member kata mmg berbaloi kalau buat pada wira.. halfcut harga mcm emas.. tak termampu..
Salam bos.. nk tya la.. kat mana boleh bikin B.O.T ni, nk try sbb member kata mmg berbaloi kalau buat pada wira.. halfcut harga mcm emas.. tak termampu..
Boleh.boost kick in kt 1600rpm. Max pressure 0.7 bar je. Xyah tkut block pecah. Nk main anti-lag buat bypass kt intake tube lpas turbo bagi angin msuk sikit balik manifold
Boleh.boost kick in kt 1600rpm. Max pressure 0.7 bar je. Xyah tkut block pecah. Nk main anti-lag buat bypass kt intake tube lpas turbo bagi angin msuk sikit balik manifold
Salam semua minta pencrhan dgn otai2 yg biasa bolt on' sya da lengkap brg2 untuk bolt ni crankshaft sya guna waja rod sya guna Manley headstud pun da tp sya Masi Blum tau LG piston apa yg sesuai masuk 4g15 ni tlg2 LA nk jga mrasa bolt on ni biar boost kcik pun tk pe
Sy guna piston c22 76.5mm.. Pin piston n atas piston kne asah dlm 0.5mm.. ni pun kete baru dpt running.. pening mikir smpai brape tahun kete parking cari piston.. crank guna asal 4g15..
bp kos utk BOT utk 4g15?
ReplyDeletekos utk bot 4g15 agak tinggi...utk barang sahaja dalam lingkungan rm2k-3k...
ReplyDeletetak overheat ke?
ReplyDeletex de masalah kalau dipasang dengan betul cuma x boleh main boost tinggi sebab ketahanan blok tidak sama dengan ketahanan blok utk enjin turbo
ReplyDeleteSalam king...boleh suggested bengkel yang boleh buat BOT...area kl
Deletesalam...kat mana tarik inlet minyak pelincir masuk ke turbin?buat lubang atau dah ada lubang inlet tersedia...-org baru-.
ReplyDeleteamik dari sensor minyak itam pun leh..tp kalo nak kuat cari adaptor utk oil filter..
ReplyDeletexboleh men boost tnggi xdek makne la pkai turbo~
ReplyDeletenama pun bolt on turbo,kuasa yg dihasilkan lebih kurang 1.8 na.terpulang kepada selera masing2.
ReplyDeletebetul2..aku setuju..janji puas ati dgn usaha sendiri..lain la org yg kata tu ada keta power...hihi
ReplyDeletebost 0.6..klo xtkar piston low compres agak2 bleh tahan xbro..skang ni main boost rndah lg,tp kete rase pickup jgak la.,
ReplyDeletenak main gsr hrge skang da mkin mengarot..bot 1.5 ni pn da rase tebaik..cme bkan kategori hantam lg la
ReplyDeletekalau main boost rendah masih selamat lagi untuk B.O.T. dan kita still dapat merasa perubahan kuasa enjin kita selepas B.o.T walaupun x setanding dengan enjin yang asalnya memang turbo...
ReplyDeletemore money = more power
harga halfcut mmg sgt mengarut terutama untuk halfcut mitsubishi dan honda.
4G13 Turbo boost 1bar 200hp
ReplyDelete4G15 Turbo 265hp
piston 76mm low comp rm3xx
metal gasket 3.5mm
cam WORK 288 degree, head pnp
ARP head stud
boost 1.5 daily ride
4G15 Turbo 183whp 136KW 14psi boost 1bar(stock internal)
turbo IHI VL7
injectors 450cc
fuel preasure regulator @ 4 bar
stage 2 clutch set custom 150 whp+
new O2 sensor-lambda
Apexi safc 2 piggyback for ecu management
tq for sharing information... ;)
Deletemay i have u safc 2 sensor setting?
Deletepiston low com nk dpt kat mana?
DeleteBos na tanye 4g13 bold on tebo na pkai piston ape ?
DeleteRod pakai rod aftermarket ka rod standard
DeleteKalau tuk enjin yang VDO punya ECU.. perlukah piggyback unit.
ReplyDeletesori bro topik ni dah basi.tp aku nak komen gak.aku pn b.o.t.gak pikup ok
ReplyDeleteboleh main dgn subaru.tp top memang babai la.nak tanye mana dapat piston tu
sebab.piston toto agak tinggi untuk keta waja.kalau cp mahal skit.
Bengkel mana yg boleh buat bolt on turbo kt kereta wira?
ReplyDeleteAku bru bot 4g13....gasket ape sesuai pkai?
ReplyDelete4g15 pakai turbo agak2 bape total cos dia.berminat nak maen turbo kecik2 je..jadi laa..and kt mane ade buat..area kl
ReplyDeleteTumpang tnye, total untuk buat BOT dlm brpe?pastu kwan ad ckp yg Klau pkai bolt on turbo X bleh lenjan minyak sngt....Btul k?sbb pistol k? Klau tkar piston mslh slsai lah?
ReplyDeleteSaya sudah 4 tahun berkecimpung dlm BOt ni.. Hati msti mau tahan.. Masalah mmg banyak tp pengalaman mendewasakan.. Kos bikin susah mo ckp,mau tahu target smpai mana..
ReplyDeleteSpnjang tahun 2015 sja,sudah angkat head 7kali.. Bermcmm2 gasket di cuba.. Last2 ecu pla punca preignition.. AFR sensor xCun.. Turbo sudah 6kali tukar rhf4 4biji,td04L 1bji,ar48 1bji..
Head sudah 1kali ganti.. Ada barang yg dibeli tapi hasil kurang memuaskan.. Trpksa ganti lagi brg lain..
Tapi sekarang hasilnya sangat memuaskan
Kalau takut dilambung ombak,
Jangan berumah ditepi pantai
Ps,segala cerita adalah benar dan berdasarkan pengalaman sendiri dan tiada pengaruh cakap2 kedai kopi yang No action Talk only..
bos pakai enjin apa yer?
DeleteSalam bos..sya pnye 4g15 stroker waja..piston 77mm..boleh bot trus ke bos dgn piston rata..agak2 bos tdo4 ckup utk digunakan x?..wayering guna jenis apa bos .mntk tunjuk ajr..nubis bos
Delete4g15 pkai piston 77mm? nipis sgt dindig blok tu. nti kn xpsal2 kne agkat enjin. ckup stakat pkai 76mm klau nk slamat. better bro setle kn risiko yg tu dlu
DeleteNk kene tukar blok plak bos.sbb da bore 77mm.ingt nk try yg skng ni je smpi enjin pecah..hehe
DeleteSaya sudah 4 tahun berkecimpung dlm BOt ni.. Hati msti mau tahan.. Masalah mmg banyak tp pengalaman mendewasakan.. Kos bikin susah mo ckp,mau tahu target smpai mana..
ReplyDeleteSpnjang tahun 2015 sja,sudah angkat head 7kali.. Bermcmm2 gasket di cuba.. Last2 ecu pla punca preignition.. AFR sensor xCun.. Turbo sudah 6kali tukar rhf4 4biji,td04L 1bji,ar48 1bji..
Head sudah 1kali ganti.. Ada barang yg dibeli tapi hasil kurang memuaskan.. Trpksa ganti lagi brg lain..
Tapi sekarang hasilnya sangat memuaskan
Kalau takut dilambung ombak,
Jangan berumah ditepi pantai
Ps,segala cerita adalah benar dan berdasarkan pengalaman sendiri dan tiada pengaruh cakap2 kedai kopi yang No action Talk only..
Salam bos.. nk tya la.. kat mana boleh bikin B.O.T ni, nk try sbb member kata mmg berbaloi kalau buat pada wira.. halfcut harga mcm emas.. tak termampu..
DeleteSalam bos.. nk tya la.. kat mana boleh bikin B.O.T ni, nk try sbb member kata mmg berbaloi kalau buat pada wira.. halfcut harga mcm emas.. tak termampu..
DeleteErr..nape xde yg suggest...sy Pon berminat gak ni
Deleteorg kate piston kncil l2s trbo boleh masuk di wira 1.5 untk bt b.o.trbo..btul ke..ke kene pkai piston y mcm mane?...
ReplyDeleteBoleh.boost kick in kt 1600rpm. Max pressure 0.7 bar je. Xyah tkut block pecah. Nk main anti-lag buat bypass kt intake tube lpas turbo bagi angin msuk sikit balik manifold
DeleteBoleh.boost kick in kt 1600rpm. Max pressure 0.7 bar je. Xyah tkut block pecah. Nk main anti-lag buat bypass kt intake tube lpas turbo bagi angin msuk sikit balik manifold
DeleteSya bru berjinak² 4g15......Try utk kepuasan sendiri... Try dulu bru taw
ReplyDeleteEnjin vr4 1.8 blh on turbo ke..
ReplyDeleteBerapa kos utk buat tu..
Salam bang tumpang tanya 4g15 saga auto blh ke bang masuk turbo
ReplyDeleteSalam semua minta pencrhan dgn otai2 yg biasa bolt on' sya da lengkap brg2 untuk bolt ni crankshaft sya guna waja rod sya guna Manley headstud pun da tp sya Masi Blum tau LG piston apa yg sesuai masuk 4g15 ni tlg2 LA nk jga mrasa bolt on ni biar boost kcik pun tk pe
ReplyDeleteSy guna piston c22 76.5mm..
DeletePin piston n atas piston kne asah dlm 0.5mm.. ni pun kete baru dpt running.. pening mikir smpai brape tahun kete parking cari piston.. crank guna asal 4g15..
Pkai piston campro cfe je
DeleteHai bro..nak minta pendapat la kan..klu sya guna block 1,5 piston 76mm low compres piston pesona.bolt on turbo..cam 270..sesuai ker?
ReplyDeleteBoost pagi tinggi berapa untuk saga bolt on turbo?
ReplyDelete