Google
 

Monday, January 3, 2011

Maut tayar motosikal pecah

KAMPAR: Lebih 50 peserta konvoi bermotosikal dari ibu negara yang berhasrat menyambut sambutan tahun baru di Pulau Pinang semalam, bertukar suasana sedih apabila seorang rakan mereka maut selepas motosikal ditunggangi terbabas sebelum merempuh pembahagi jalan di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi di Kilometer 304.3 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), mangsa, Fayzudin Ramlee, 21, maut selepas motosikalnya terbabas dipercayai akibat tayar belakang pecah.

Rakan arwah dikenali Maleng@Rahim, 20-an berkata, arwah bersama peserta konvoi lain dalam perjalanan dari ibu negara ke Pulau Pinang untuk menyambut sambutan tahun baru.
Katanya, ketika kejadian, mangsa berkonvoi bersama lebih 50 motosikal lain dan mula bertolak dari Kuala Lumpur kira-kira jam 2 pagi kelmarin sebelum berhenti rehat di Hentian Rehat dan Rawat Tapah.

“Berdasarkan maklumat rakan konvoi lain, banyak motosikal rosak ketika konvoi berkenaan menyebabkan sebahagian peserta berhenti rehat di Tapah sebelum meneruskan perjalanan.

“Ketika kejadian, saya dalam perjalanan ke Ipoh menemui isteri dan anak-anak sebelum terserempak kemalangan itu. Sebaik memeriksa, saya terkejut kerana mendapati arwah terbabit nahas itu,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Abdul Aziz Saleh, berkata motosikal Yamaha RX-Z ditunggang mangsa hilang kawalan akibat tayar belakang pecah lalu terbabas melanggar pembahagi jalan.
 
source

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click This Ad