Google
 

Sunday, December 4, 2011

Projek DIY Hujung Minggu

Pada minggu ini, saya berkesempatan untuk membelek kereta Proton Saga 8v saya yang telah lama terabai. Untuk minggu ini, saya hanya sempat untuk menukar hanya 3 barang yang telah rosak di kereta saya iaitu:

1. Side mirror (Left)
2. Bumper Lamp aka Lampu signal dekat bumper (Left)
3. Wiper Link
4. Cuci karburater dengan cleaner

Berikut adalah senarai harga barang2 diatas sebagai perbandingan agar dapat digunakan sebagai rujukan jika ingin membeli barang2 diatas. Lokasi adalah di Melaka. Harga mungkin berbeza mengikut tempat sama ada lebih murah atau lebih mahal.

1. Side mirror (Left)                                                                  RM30
2. Bumper Lamp aka Lampu signal dekat bumper (Left)            RM12
3. Wiper Link                                                                           RM38
4. Carburator cleaner                                                                RM14

                                                                           JUMLAH :    RM94

Saya tidak dapat menunjukkan gambar-gambar semasa proses diy dilakukan kerana tidak mempunyai kamera mahupun hp kamera. Mungkin diy lain kali akan saya usahakan untuk paparkan gambar.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Click This Ad